استفاده از گونه‌های مقاوم به کم‌آبی برای زیباسازی صفادشت

https://safadasht.ir/?p=10344

رئیس واحد فضای سبز شهرداری صفادشت گفت: از راهکارهای مهم برای گسترش فضای سبز، تغییر گونه‌های گیاهی و استفاده از گونه‌های مقاوم به کم‌آبی است.
photo_2023-01-10_08-19-31

به گزارش روابط‌عمومی شهرداری صفادشت، ابراهیم اجاق مسول واحد فضای سبز شهرداری صفادشت از اجرای عملیات گل‌کاری در فضای سبز بلوارها و بوستان‌ها در راستای توسعه فضای سبز معابر شهری، زیباسازی و ارتقای جلوه‌های بصری  خبر داد.

وی با تأکید بر اینکه از راهکارهای مهم برای گسترش فضای سبز، تغییر گونه‌های گیاهی و استفاده از گونه‌های مقاوم به کم‌آبی است گفت: به‌منظور زیباسازی و طراوت هرچه بیشتر بلوارها، بوستان‌ها و معابر به‌ویژه مبادی ورودی شهر و نیز ارتقای سطح سلامت روحی شهروندان، اجرای عملیات گل‌کاری شامل کاشت گل (کاج جونی پروس) که علاوه بر زیبایی، متناسب با شرایط آب‌وهوای صفادشت انجام شد.

اجاق افزود: اجرای عملیات فوق با کاشت تعداد  ۷۰۰۰  گلدان گل کاج جونی پروس،لیلکی،زبان کنجشک وگل نسترن در فضای سبز حاشیه میدان نبی اکرم (ص) انجام شد و در ادامه نیز کاشت تعداد  ۲۰ هزار بوته  بنفشه در فضای سبز و بوستان‌های یاس، بانوان، شریعتی، شقایق، بوستان کودک حصار طهماسب، شهدای (جنوب شهر)  اجرا می‌شود.

سید ابراهیم اجاق افزود :سرانه مطلوب فضای سبز هر شهروند ایرانی ۷ تا ۱۲ متر مربع است که این شاخص به ازاء هر شهروند صفادشتی بیش از ٣۶ مترمربع است.

انتهای پیام/

آدرس: ملارد، صفادشت، بلوار امام خمینی (ره)، شهرداری صفادشت

تلفن: 3-02165432550

ایمیل: info@safadasht.ir