افتتاح دو پروژه محیط زیستی  در صفادشت

https://safadasht.ir/?p=10411

همزمان با ۲۹ دی ماه آغاز هفته  ملی هوای پاک، دو پروژه محیط زیستی در شهرستان ملارد با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، فرماندار و امام جمعه شهرستان ملارد افتتاح شد و به بهره برداری رسید.
IMG_20230119_112103

به گزارش روابط عمومی شهرداری صفادشت ، علیرضا مزینانی در حاشیه این برنامه با اشاره به اینکه شهرک صنعتی صفادشت مجموعا دارای ۴۵۰ واحد صنعتی است، گفت: به جز دو واحد صنعتی، مشکلات مربوط به آلودگی هوا در این شهرک تقریبا رفع شده و این دو واحد نیز در حال نصب تجهیزات لازم هستند که در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.
وی در تشریح مزیت های این سیستم ها، اظهار داشت: با بهره برداری و استفاده از سیستم های راه اندازی شده از سوی این دو مجموعه صنعتی، خروجی آلاینده های هوا کنترل می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران باج بیان اینکه مشکلات زیست محیطی این شهرک عمدتا در حوزه فاضلاب صنعتی است، افزود: با پیگیری های انجام شده بیشتر واحدهای این مجموعه مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب شده اند، اما کلیه ۴۵۰ واحد مستقر در این شهرک باید مشکلات مربوط به فاضلاب هایشان را برطرف کنند.
مزینانی به وجود ۴ چاه عمیق برای استفاده به عنوان آب مصرفی در این شهرک اشاره داشت و گفت: استفاده از سیستم تصفیه فاضلاب و بازچرخانی آن به چرخه مصرف می تواند بخش زیادی از آب مصرفی این شهرک را کاهش دهد.
وی با بیان اینکه مدیران این شهرک در ستاد تسهیل موانع استان درخواست احداث یک چاه عمیق دیگر در شهرک را داشتند، تصریح کرد: با توجه به اینکه فرونشست در غرب استان تهران و منطقه ملارد در حدود ۳۶ سانتی متر و بسیار بیشتر از معیار جهانی است، با احداث یک چاه دیگر در این شهرک موافقت نشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات محیط زیستی این شهرک وجود چاه های جذبی تصفیه فاضلاب است، اظهار داشت: با توجه به اینکه وجود این چاه ها می تواند باعث آلودگی چاه های عمیق شود، این موضوع برای محیط زیست دارای حساسیت ویژه ای است و مدیران این شهرک باید درصدد رفع آن باشند.
گفتنی در این مراسم دو پروژه محیط زیستی شامل تاسیسات کنترل دود واحد تکمیل پارچه رهبر و تاسیسات غبارگیر بخش سند بلاست واحد تولید کننده سازه های فلزی سبلان سوله شهرک صنعتی صفادشت با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

آدرس: ملارد، صفادشت، بلوار امام خمینی (ره)، شهرداری صفادشت

تلفن: 3-02165432550

ایمیل: info@safadasht.ir