تاکید استاندار تهران به شهرداران جهت مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز

https://safadasht.ir/?p=11310

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران؛ نشست علیرضا فخاری استاندار تهران با شهرداران استان با حضور غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و دیگر مسئولان برگزار شد.
151752

فخاری در این جلسه با اشاره به لزوم جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز اظهار داشت: جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم شهرها ضروری است، چراکه حریم شهرها برای توسعه آتی شهر پیش بینی شده و فقط در چارچوب مطالعات طرح های پهنه بندی و حریم امکان استقرار ۹ کاربری در حریم شهرها مجاز بوده و می بایست از هرگونه اقدام در ساخت‌وسازهای مسکونی در حریم شهر جلوگیری شود.

وی افزود: منشاء ساخت‌و ساز غیرمجاز چشم‌پوشی و عدم نظارت صحیح است که باید در این زمینه اقدامات موثری توسط شهرداری ها صورت گیرد و نظارت‌ها مستمر باشد.

استاندار تهران عنوان کرد: اصلاح روش‌های ارزیابی شهرداران ضروری است و باید نسبت به مسئولیتی که قبول کردید، پاسخگو باشید؛ از این‌رو به صورت دوره‌ای ارزیابی شهرداران انجام شود و توسعه فضای سبز شهری، پارک ها و خدمات عمومی مورد نیاز شهروندان در اولویت اقدامات شهرداری ها قرار گیرد.

فخاری سپس خطاب به شهرداران گفت: رابطه مستمر، منطقی و حرفه‌ای با حوزه عمرانی استانداری و فرمانداری‌ها برقرار کنید تا اقدامات پیشبرنده باشد.

وی ادامه داد: نوسازی بافت فرسوده نیز اهمیت دارد چرا که جبران عقب‌ماندگی حوزه مسکن از طریق اقدامات در حوزه بافت فرسوده صورت می‌گیرد و باید مردم را به جبران بافت فرسوده تشویق کنیم.

استاندار تهران ضمن تاکید بر تحقق برنامه های شهرداری ها در قالب بودجه مصوب ۱۴۰۲ هر شهرداری تصریح کرد: پیروری از ضوابط و مقررات قانونی ملاک عمل قرار گیرد و با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، شهرداران از هر گونه موضع‌گیری له یا علیه کاندیداها خودداری کنند.

انتهای پیام/

آدرس: ملارد، صفادشت، بلوار امام خمینی (ره)، شهرداری صفادشت

تلفن: 3-02165432550

ایمیل: info@safadasht.ir