لزوم مدیریت پسآب به‌منظور رفع دغدغه‌مندی تأمین آب در بخش صنعت

https://safadasht.ir/?p=9956

شهردار صفادشت از برنامه‌ریزی برای استفاده از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک امید در حوزه فضای سبز ، کشاورزی و صنعت در راستای توسعه همه‌جانبه در این شهر با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.
photo_2022-12-05_18-38-42

به گزارش روابط‌عمومی شهرداری صفادشت محمدعلی کریمی امروز یکشنبه در جلسه با مدیران آبفا و  نمایندگان کشاورزان صفادشتی اظهار داشت: امروزه به دلیل افزایش تقاضا برای حیاتی‌ترین منبع موردنیاز بشر یعنی آب، منابع آب قابل‌دسترس به علت افزایش جمعیت و کاهش نزولات جوی به‌شدت تقلیل یافته است، لذا یافتن راهکارهایی برای جلوگیری از هدررفت و استفاده اقتصادی از این منبع ارزشمند از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی، عنوان کرد: در این راستا یکی از راهکارهای مؤثر استفاده از پساب خروجی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب برای مصارف مختلف با رعایت مقرون‌به‌صرفه بودن قیمت تمام شده آب  و ملاحظات اجتماعی اقتصادی و زیست‌محیطی است.

شهردار صفادشت به استفاده پساب اشاره کرد و گفت: مدیریت استفاده از پساب باهدف حفظ منابع آب و محیط‌زیست، ایجاد اشتغال، جلوگیری از آلودگی سفره‌های آب زیرزمینی و به‌ویژه استفاده اقتصادی از پساب با رویکرد کاهش تخصیص آب در بخش کشاورزی و توسعه پایدار منطقه‌ای به‌عنوان یک مسئله حیاتی مطرح است.

کریمی با تأکید بسیار بر استفاده از پساب فاضلاب در حوزه فضای سبز و صنعت گفت: شهرداری صفادشت در طی سال‌های گذشته و کم‌بارشی‌های اخیر اقداماتی همچون خرید آب و تزریق به سفره‌های آبی زیرزمینی جهت حفظ باغات و پوشش فضای سبز شهر به عمل‌آورده است.

شهردار صفادشت در این جلسه خطاب به مدیران آب و فاضلاب خواستار عدم خروج آب از چرخه بازچرخانی در منطقه شد و افزود: خشک‌شدن چاه‌ها در طی سال‌های گذشته و خشکسالی پیاپی  لزوم برگشت آب به سفره‌های زیرزمینی در صفادشت را امری ضروری برای توسعه صنعت و آینده سرمایه‌گذاری می باشد.

وی با اشاره به اینکه تأمین آب شرب شهروندان یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری صفادشت بوده ،گفت: توافق‌های اولیه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر و شهرک صنعتی صفادشت با اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال  با پیمانکار انجام شده و تا بهمن‌ماه تجهیز کارگاه و شروع  عملیات عمرانی آن آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

آدرس: ملارد، صفادشت، بلوار امام خمینی (ره)، شهرداری صفادشت

تلفن: 3-02165432550

ایمیل: info@safadasht.ir